COVID-19 KONFERENCE D. 21. MARTS 2022

Organiseringen af den akutte behandling under COVID-19, hvad kan vi lære?

Det interdisciplinære forskningsnetværk DESIGN-EM på Aarhus Universitet afholder den 21. marts 2022 sin femte konference om organisering af den akutte behandling - denne gang med fokus på organiseringen under COVID-19 pandemien. Så sæt allerede nu kryds i kalenderen.

I 2020 ramte COVID-19 Danmark, og hospitalerne måtte hurtigt reorganisere for at kunne håndtere de mange patienter. Beslutningen fra 2007 om én indgang for akut syge patienter blev med pandemiens ankomst påvirket, og der skulle træffes hurtige beslutninger om en ny organisering. På konferencen fokuserer vi på, hvilke betydninger COVID-19 havde for organiseringen af den akutte behandling, samt hvilken viden vi kan lære af og anvende fremadrettet. Vi giver et indblik i organiseringen på afdelingsniveau, men flere oplæg vil også omhandle organiseringen på hospitalsniveau. Der vil være forskellige oplæg samt en afsluttende paneldebat, hvor den præsenterede viden vil blive diskuteret.

Konferencen foregår i Auditorium B, indgang 6, stueetagen, Aarhus Universitetshospital, Skejby.

Tilmelding og program findes på: https://mgmt.au.dk/icoa/research/design-em-2022